برنجیان، بهناز. 1391. پایاننامه ی کارشناسی ارشد پردیس هنرهای زیبای دانشگاه طبری بابل با رویکرد علوم رفتاری، دانشگاه آزاد اسلامی.
پاکزاد، جهانشاه، بزرگ، حمیده. 1395. الفبای روانشناسی محیط برای طراحان. تهران: آرمانشهر.
حاتمیان، محمدرضا، معینی، حسین. 1397. جایگاه و ویژگیهای درس طرح معماری یک دانشگاه کاشان و اهمیت تفاوتهای فردی یادگیرنده در آن، صفه. (80): 5_24.
حسینی، الهه السادات، فلامکی، محمد منصور، حجت، عیسی. 1398. نقش تفکر خلاق و سبکهای یادگیری در آموزش معماری، اندیشه معماری. (5): 125_140.
حیدری، علی اکبر، یزدانفر، عباس و بهدادفر، نازگل. 1392. ارائه مدلی برای تبیین پارامترهای تاثیرگذار در معنای مکان در محیطهای آموزشی (نمونه موردی: مقایسه معنای مکان در دانشکده معماری و غیر معماری)، معماری و شهرسازی ایران. (5): 49_62.
ذوالفقاریان، مهسا، بیدختی، امین، علیاکبر، جعفری، سکینه. 1397. رابطه ساختاری تعامل استاد و دانشجو و روش تدریس فعال اساتید با توسعه شایستگیهای دانشجویان با میانجیگری کسب دانش، پژوهش در نظامهای آموزشی. (40): 183_206.
سرچشمی، هاشم و شهری هروی، حسین. 1396. روانشناسی محیط آموزشی، اولین کنفرانس سالانه پژوهشهای معماری، شهرسازی و مدیریت شهری، شیراز.
شاطریان، رضا. 1387. طراحی و معماری فضاهای آموزشی. تهران: نشر سیمای دانش.
شهسوارانی، امیرمحمد، رسولزاده طباطبایی، کاظم، عشایری، حسن و ستاری، کلثوم. (1389). تاثیر استرس بر توجه انتخابی و متمرکز بینایی با درنظر گرفتن اثر آن در آموزش و یادگیری، اندیشههای نوین تربیتی. (4).
عابدی، محمد حسین، یلمه، گلسن و نعیمی نظام آباد، زهرا. 1394. بررسی تاثیر معماری داخلی در محیطهای یادگیری از دیدگاه دانشجویان معماری )مطالعه موردی: دانشگاه شمس گنبدکاووس)، همایش ملی معماری فضاهای آموزشی.
غلامعلیزاده، حمزه و مخبری، نغمه. 1392. ویژگیهای موثر محیط فیزیکی آموزش معماری برای رشد استعدادهای بالقوه دانشجویان معماری، آرمانشهر. (13): 81_91.
کامل نیا، حامد. 1388. دستور زبان طراحی محیطهای یادگیری، انتشارات سبحان نور.
مرتضوی، شهرناز. 1376. فضاهای آموزشی از دیدگاه روانشناسی محیط، سازمان نوسازی
مدارس کشور، تهران.
مطلبی، قاسم. 1380. روانشناسی محیطی دانشی نو در خدمت معماری و طراحی شهری، هنرهای زیبا. (10).
Akomolafe, C., & Adesua, V. (2015). The Classroom Environment: A Major Motivating Factor towards High Academic Performance of Senior Secondary School Students in South West Nigeria. Education and Practice, 6(34), 17_ 21.
Gerno, J.G. (1998). The Situativity of Knowing, Learning, and Research. American Psychological AssociationInc, 1_53.
Shernoff, D. J., & Sannekka, A. J., & Schorr, R. Y., & Sanchez-Wall, L., & Ruzek, E. A., & Sinha, S., & Bressler, D. (2017). Separate worlds: the influnece of seating location on student engagement, classroom experience and performance in the large university lecture hall. Journal of environmental psychology, 49, 55-64.
Xi, Li., & Yuan, Zhang. & YunQui, Bai., & Chiang, Feng-Kuang. (2017). An Investigation of University Students’ Classroom Seating Choices. Learning Space, 6.