اسلامی، سید غلامرضا، و قدسی، مهرنوش. 1392. رویکردی اسلامی به طراحی مدل ساختارمند نظام آموزش معماری. کیمیای هنر.2(7): 79-92.
بازرگان، عباس. 1387. ارزیابی آموزش. چاپ سوم. تهران: انتشارات سمت.
حجت، عیسی. 1391. سنت و بدعت در آموزش معماری. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
دشتگرد، سارا و بذرافکن، کاوه و جهانبخش، حیدر. 1398. مطالعه تطبیقی محتوای برنامه درسی رشته معماری با معیار روح زمانه. نشریه فناوری آموزش. انتشار آنلاین از 12 تیرماه 1398.
درودگر، قاسم. 1388. اصلاح شیوه گزینش دانشجو به منظور ارتقای کیفیت آموزش معماری. نشریه هنرهای زیبا. شماره 38: 25-36
رزاقی اصل، سینا و رحیمی آریایی، افروز. 1395. بررسی اهمیت و نحوه آموزش نقد بنا به دانشجویان رشته معماری از دیدگاه اساتید معماری ایران. نشریه علمی–پژوهشی انجمن علمی معماری و شهرسازی ایران: 83-93
سامه، رضا و ایزدی، عباسعلی. 1393. سازوکار داوری و سنجش طراحی در آموزش معماری پیشنهاد مدلی برای ارزیابی فرآیند و ارزشیابی طرح در تعامل استاد و دانشجو. نشریه علمی پژوهشی انجمن علمی معماری و شهرسازی ایران. شماره 8: 1-13
سلطانزاده، حسین. 1379. آموزش معماران. تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
شورایعالی برنامهریزی، وزارت علوم تحقیقات و فناوری. 1396. مشخصات کلی، برنامه و سرفصل دروس دوره کارشناسی مهندسی معماری.
شورایعالی برنامهریزی، وزارت علوم تحقیقات و فناوری. 1396. مشخصات کلی، برنامه و سرفصل دروس دوره کارشناسیارشد مهندسی معماری.
شورایعالی برنامهریزی، وزارت فرهنگ و آموزش عالی-گروه هنر. 1375. مشخصات کلی، برنامه و سرفصل دروس دوره کارشناسیارشد(پیوسته) معماری.
صداقتی، عباس. 1397. واکاوی شیوهها و مقاطع آموزش معماری در ایران و گزینش روش بهینه. رساله دکتری. دانشگاه تهران.
صداقتی، عباس و حجت، عیسی. 1398. محتوای آموزش معماری در ایران و میزان موفقیت دورۀ کارشناسی در انتقال این محتوا. دوفصلنامه معماری ایرانی. شماره 15: 91-112.
عظمتی، حمیدرضا و ضرغامی، اسماعیل. 1388. ﺑﺮرﺳﯽ ﻣﻘﺎﯾﺴﻪای آﻣﻮزش ﻣﻬﻨﺪﺳﯽﻣﻌﻤﺎری و دﺑﯿﺮیﻓﻨﯽﻣﻌﻤﺎری در اﯾﺮان. کنفرانس آموزشی مهندسی در 1404. فرهنگستان علوم: 1-11
غریبپور، افرا و توتونچیمقدم، مارال. 1395. ارزیابی برنامههای آموزش معماری دوره کارشناسی در ایران از منظر توجه به مؤلفههای فرهنگی. دوفصلنامه معماری ایرانی. شماره 10: 160-141.
غریبپور، افرا، و توتونچی مقدم، مارال. 1392. بازنگری تطبیقی برنامۀ آموزش پایۀ طراحی در دورۀ کارشناسی معماری. هنرهای زیبا (4) 20: 59-72.
فاطمی، سیده شبنم و عطائیفر، امیر. 1394. نقدی بر سرفصل درسی رشته معماریداخلی از طریق بررسیتطبیقی کارشناسی پیوسته با کاردانی و کارشناسی ناپیوسته معماریداخلی. کنفرانسملی چالشهای معاصر معماری، فضای سبز و شهرسازی. تهران: 1-14
فیضی، محسن، اسدپور، علی. ۱۳۹2. تحلیل محتوای سرفصل دروس معماری منظر مبتنی بر نگرش سیستمی در آموزش و طراحی منظر. معماری و شهر پایدار (1)1: ۴۳-۵۳.
کشتکارقلاتی، احمدرضا. 1392. بازتدوین شیوه آموزش تحصیلات تکمیلی معماری بر اساس رویکرد سیستمی (کارشناسی ارشد معماری منظر). رساله دکتری. دانشگاه تربیت مدرس.
گرجی مهلبانی، یوسف و صادقی، نگار. 1398. بررسی سطح رضایتمندی دانشجویان تحصیلات تکمیلی گرایشهای معماری در قیاس با دانشجویان 5 دانشگاه برتر معماری ایران. دوفصلنامۀ اندیشۀ معماری، سال سوم، شمارة ششم: 110-125
گیلانی، سارا. 1390. تفاوت دانشجویان ورودی رشته معماری قبل و بعد از تغییر مقطع تحصیلی این رشته از کارشناسیارشدپیوسته به ناپیوسته، چهارمین همایش آموزش معماری، دانشگاه تهران، تهران: 3
Danaci, H. M. 2015. Creativity and Knowledge in Architectural Education. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 174, 1309-1312.
Nazidizaji, S., Tome, A., Regateiro, F., & Ghalati, A. K. 2015. Narrative ways of architecture education: A case study. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 197: 1640-1646.
Uysal, M., Aydin, D. & Siramkaya, S. B. 2012. A model intended for building the design education in the context of cultural variety and continuity: Sille design studio. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 51, 53-63.