ابراهیمی اصل، حسن. (1396). شناخت مؤلفة پارالاکس و ریشه یابی آن در فلسفة طراحی استیون هال (نمونة موردی : موزة هلسینکی، اکتشافات درون و تسراکت زمان). باغ نظر، (50)14 : 74-65.
http://www.bagh-sj.com/article_48677.html
اسمعیلی سنگری، حسین و عمرانی، بهروز. (1392). تاریخ و معماری خانه های تبریز قدیم. تبریز: فروزش.
شولتز، کریستیان نوربرگ. (1388). روح مکان به سوی پدیدارشناسی معماری. ت: محمد رضا شیرازی. تهران: رخ داد نو.
شیرازی، محمد رضا. (1391). معماری حواس و پدیدارشناسی ظریف یوهانی پالاسما. تهران: رخ داد نو.
کارمن، تیلور. (1394). مرلوپونتی. ت: مسعود علیا. تهران: ققنوس.
مارتین، هایدگر. (1394). هستی و زمان. ت: سیاوش جمادی. تهران: هرمس.
Galen.A, Johson & Michael B, Smith. (1993). the Merleau - ponty Aesthetics Reader, Philosophy and painting, Nothwestem University, Press, Evansion.
Gallagher, Shaun. (2010). Merleau-ponty’s Phenomenology of perception, Topoi: An International Review of Philosophy, Vol. 29, No.2, pp. 184.
Holl, S. (2000). Parallax. Basel: Birkhauser.
Juhani Pallasmaa. (2005). The eyes of the skin, Architecture and the senses; London, Academy Edition: 8-6.
Van Manen, Max. (1997). Researching lived experience: Human science for an action sensitive pedagogy, ON: The Althouse Press, London.
Yorgancioglu, D. (2004). Steven Holl: a translation of phenomenological philosophy into the realm of architecture. Unpublished master’s thesis. Ankara: Middle East Technical
University.