اکبری، بهمن؛ تیموری، زهره؛ ابوالقاسمی، شهنام؛ خورشیدیان، حمیدرضا (1392)، بررسی اثر روش مقابله با استرس در دانش آموزان کمشنوا.
افشاری، محسن. پوردیهیمی، شهرام و صالح صدق پور، بهرام. (1394). سازگاری محیط با روش زندگی انسان (یک چارچوب نظری، یک مطالعه موردی)، مسکن و محیط روستا، 152، صص 3 -16.
برخوردارپور، زهرا و سرمد، زهره. (1379). رابطه تحولی توانش های سه گانه با پیشرفت تحصیلی پایه دوم تیزهوش و عادی. مجله روا نشناسی. 3(1)(13)، صص 64-82.
پورباقر، سمیه؛ عظمتی، حمیدرضا و صالح صدق پور، بهرام.(1398). دیدگاه متخصصان دربارة معماری مدارس ایرانی- اسلامی مبتنی بر کاهش استرس استفادهکنندگان بهمثابة فلسفه جاودانگی آرامش، دو فصلنامه علمی-پژوهشی پژوهشهای هستی شناختی، 8(16)، صص 121-144.
پیوسته گر، مهرانگیز. درویزه، زهرا و طاووسی، سیما. (1394). بررسی رابطه دلبستگی محیطی با میزان سلامت روان و سازگاری اجتماعی دانش آموزان سال اول دبیرستان شهرستان ورامین، معماری و شهرسازی آرمانشهر، 15، صص 195-203.
جوان فروزنده، علی و مطلبی، قاسم (1390). مفهوم حس تعلق به مکان و عوامل تشکیل دهنده آن. مجله هویت شهر، دوره 5، شماره 8، صص 27-32.
دلاور، علی (1383)، مبانی نظری و عملی پژوهش، تهران، رشد.
شفیعی، فریده؛ هلاکویی، محبوبه؛ عبدلی، فاطمه؛ شفیعی، مصدقه (1392)، عوامل استرسزای آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی رفسنجان سال ۱۳۹۱.
طبائیان، مرضیه؛ حبیب، فرح و عابدی، احمد. 1390. دیدگاه دانش آموزان دبیرستان های مطلوب و نامطلوب نسبت به رنگ فضاهای آموزشی و راههای بهبود کیفیت فضای تحصیلی. فصلنامه نوآوری های آموزشی. 9(38)، صص 93-106.
عسگری خانقاه، ا؛ شریف کمالی، م. (1390)، انسان شناسی عمومی. تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت).
علاقمند، سپیده؛ حسینی، سیدباقر و دهقان ریک آبادی، کامران (۱۳۹۴). بررسی عوامل موثر بر کاهش استرس در فضای آموزشی دانشگاه و تأثیر استرس بر فرسودگی تحصیلی، همایش ملی معماری فضاهای آموزشی، تهران، مرکز آموزش علمی کاربردی واحد 13 تهران، موسسه مدیریت دانش شباک،
https://www.civilica.com/Paper-CEAS
لنگ، جان. (1390). آفرینش نظریه معماری: نقش علوم رفتاری در طراحی محیط، (ترجمه علیرضا عینی فر). تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
محمد پور ، احمد و مهدی رضایی، (1387). درک معنایی پیامدهای ورود نوسازی به منطقه ی اورامان کردستان ایران به شیوه ی پژوهش زمینه ای ، مجله جامعه شناسی ایران، دوره نهم، شماره 1و2، صص 3-33.
نوری، ربابه، کلیشادی، رویا، ضیاءالدینی، حسن، (1389). بررسی استرس های شایع دانش آموزان شهر تهران. مجله دانشکده پزشکی اصفهان. سال 28 ام. شماره 105، صص1-12.
Canter, D. (1997); The Facets of place in G T Moore & R W Marans (eds) Advances in Environment, Behavior, and Design. 4. New York. Plenum. Pp 109-148.
Cohen, L. & Manion, L. (1986), Research Methods in Education. London, Routledge.
Giannakakisa, G. Pediaditisa, M. Manousosa, D. Kazantzakia, E. Chiarugia, F. Simos, P.G. Mariasa, K. Tsiknakis, M. ,(2017).Stress and anxiety detection using facial cues from videos, Biomedical Signal Processing and Control, 31 , pp. 89–101.
Gutnick, L. (2007). A Workplace Design That Reduces Employee Stress and Increases Employee Productivity Using Environmentally Responsible Materials, Master's Theses and Doctoral Dissertations, Eastern Michigan University.
Habibi, Arash. Sarafrazi, Azam. Izadyar, Sedigheh (2014), Delphi Technique Theoretical Framework in Qualitative Research1, The International Journal of Engineering and Science, vol 3. No.4, pp.08-13.
Lazarus RS, Folkman S. (1987). Stress, appraisal, and coping. New York: Springer Publishing Company.
Selye, H. (1974). Stress without distress. New York: Harper & Row.
Salingaros, N. (2012). Fractal Art and Architecture Reduce Physiological Stress, University of Texas at San Antonio, Department of Mathematics San Antonio, TX 78249 U.S.A.
yxk833@my.utsa.edu, JBU II (2012) 2 , p 11.