باقری، محمد و عظمتی، حمیدرضا. 1390. فضای کالبدی به مثابه برنامه درسی (پرورش خلاقیت کودکان در محیط مدرسه). مطالعات برنامه درسی ایران 6(22): 163 – 184. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=210158
خاک زند، مهدی و بابایی، سعید. 1395. چارچوبی برای طراحی فضای باز در مراکز آموزشی کودکان بر اساس(Seven Cs) با تأکید بر ارتقای یادگیری، فناوری آموزش 11(1): 35 – 48. https://www.sid.ir/fa/Journal/ViewPaper.aspx?ID=286225
دلشاد سیاهکلی، مهسا. 1395. بازیابی نقش فضاهای بینابینی و گذار در تحقیق رفتارهای تعاملی کودکان (حلقه گمشده در انتظام فضایی مدرسه ایرانی). پایان نامه دکتری معماری. استاد راهنما دکتر محمد رضا بمانیان. http://digitalthesis.srbiau.ac.ir/Diglib/WebUI/Login.aspx
صمدپور شهرک و مهسا. طاهباز، منصوره. 1397. بررسی راهکارهای ارتقای فضای باز مدارس ابتدایی دخترانه از نگاه دانش آموزان(نمونه موردی: شهر تبریز). فناوری آموزش 12(2): 183 - 196.http://jte.sru.ac.ir/article_778.html
فیشر، رابرت. ۱۳۸۶. آموزش تفکر به کودکان. ترجمه مسعود صفایی مقدم و افسانه نجاریان. اهواز: رسش. https://www.gisoom.com/book/1508825/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%AA%D9%81%DA%A9%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D9%86/
مردمی، کریم و دلشاد، مهسا. 1389. محیط یادگیری انعطاف پذیر(جهان کودک تجربهپذیر، سیستم آموزشی تغییرپذیر). انجمن علمی معماری و شهرسازی ایران 1(1): 118- 109. http://www.isau.ir/article_61930.html
مرتضوی، شهرناز. 1380. روان شناسی محیط و کاربرد آن. تهران: دانشگاه شهید بهشتی. http://library.sharif.ir/parvan/resource/255272/%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86-zwnj
والدن، روترات. 1396.
روانشناسی معماری در طراحی مدارس آینده. ترجمه رضا نقدبیشی و پوریا رحمتی. تهران: نوربخش با همکاری انتشارات رسانه پرداز و دانشگاه جامع علمی کاربردی. (اثر اصلی در سال 2015 چاپ شده است).
https://www.gisoom.com/book/11342156
Barker, J. & Weller, S. 2003. Geography of Methodological Issues in Research with Children. Qualitative Research: 3(2): 27-207 https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/14687941030032004
Davis, J. 2009. Involving Children. Researching with Children and Young People, Research Design, Methods and Analysis, London, Sage Publications. http://methods.sagepub.com/book/researching-with-children-and-young-people
Devereaux. K. & Francis, M (interview). 1991. "Children of Nature", U. C. Davis Magazine, 9(2) University of California, Davis. https://www.whitehutchinson.com/children/articles/nature.shtml
Skamp, K. & Bergmann, I. 2001. Teachers perceptions of the value and impact of Learnscapes: implications for practice. Environmental education Research 7(4): 333 – 358. https://www.researchgate.net/publication/248965534_Facilitating_Learnscape_Development_Maintenance_and_Use_Teachers%27_perceptions_and_self-reported_practices