انصاری، حمیدرضا، 1386، نسبت نظر و عمل در طراحی و معماری، رساله دکتری معماری، تهران، دانشگاه تهران، استاد راهنما دکتر عیسی حجت، استادمشاور دکترحمید ندیمی.
ایبل، کریس، 1380، در پی فلسفه و شیوهای برای آموزش معماری در کشورهای در حال توسعه، ترجمه فرزین فردانش، دوفصلنامه رواق، شماره2، صفحه 49-39.
بریه، امیل، 1385، تاریخ فلسفه قرن هفدهم، ، ترجمه اسماعیل سعادت، تهران، هرمس، صفحه ۴۱.
https://www.hermespub.ir/product/%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE-%D9%81%D9%84%D8%B3%D9%81%D9%87/
تفضلی، زهره، 1392، مقدماتی درباره حافظه و نقش آن در تفکر طراحی، نشریه صفه، دوره بیست و سوم، شماره 1.
زمانی، فاطمه؛ اسماعیل زاده، زهره و گنجی، کامران، 1397، توسعه پایدار در علوم تربیتی، روانششناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی، موسسه عالی مهر اروند.
https://civilica.com/doc/767966/
شکری، امید؛ کدیور، پروین؛ فرزاد، ولی اهلل؛ سنگری، علی اکبر و غنایی، زیبا، 1385، نقش رگههای شخصیت و سبک های تفکر بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان: ارائه مدلی علّی. فصلنامه روانشناسان ایرانی، سال دوم، شماره 7، صفحه 235-219.
https://www.sid.ir/fa/Journal/ViewPaper.aspx?id=66963
شکوفی، بابک، 1386، مد و کلیشه در معماری معاصر ایران، مجله معمار، خرداد و تیر 1386.
فریدی زاد، امیر مسعود، 1395، ابهامزدایی از تفکر طراحی و شاخصهای آن، مطالعات تطبیقی هنر، سال 6،شماره 11، صفحه 37-25.
https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=279900
فیشر، رابرت، 1385، آموزش تفکر به کودکان، ترجمه مسعود صفایی مقدم و افسانه نجاریان، اهواز : نشر رسش.
https://www.adinehbook.com/gp/product/9648049319
فیضی، محسن و خاکزند، مهدی، 1384، تفکر طراحی در فرایند طراحی معماری، باغ نظر 4، صفحه 23-13.
https://civilica.com/doc/302106/
گرجی مهلبانی، یوسف، 1386، تفکر طراحی و الگوهای فرایندی آن، صفه.دوره 16، صفحه 123-106.
https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=91591
لاوسون، برایان، 1384، طراحان چگونه میاندیشند، ترجمه: حمید ندیمی، مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه شهید بهشتی.
لنگ، جان، 1383، آفرینش نظریه معماری، ترجمه علیرضا عینیفر، تهران، انتشارات دانشگاه تهران.
مجلل، مهسا، 1391، رابطه طرحوارههای ناسازگار اولیه با مشکالت بین فردی در زنان دانشجوی مجرد و متأهل بین 30 تا 40 سال شهر رشت. پایاننامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی عمومی، دانشگاه گیلان.
محمودی، سیدامیرسعید، 1383، تفکر در طراحی معرفی الگوی تفکر تعاملی در آموزش طراحی. هنرهای زیبا، صفحه36-27.
https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=32850
میرجانی، حمید، 1388، رجوع معمارانه به گذشته: جستجوی روشی جهت کسب دانش عملی طراحی از طریق تجربه مصادیق معماری، رساله دکتری، دانشکده معماری و شهرسازی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران.
نوربرگ شولتس، کریستیان، 1381، معماری: حضور، زبان و مکان، ترجمه علیرضا سید احمدیان، موسسه معمار، نشر تهران.
https://www.adinehbook.com/gp/product/9644483127
Ajideh, P. and Nourdad, N. 2012, The effect of dynamic assessment on EFL reading comprehension in different proficiency levels. Language Testing in Asia, Vol. 2, No. 4, 101-122.
Bach B, Lockwood G, Young JEJ. A new look at the schema therapy model: organization and role of early maladaptive schemas. Cogn Behav Therapy. 2018;47(4):328–49.
Beck, A. T., Word, C. H., Mendelson ,M., et al. 1967, An inventory for measuring depression. Archives of General Psychiatry. 4, 561-71.
https://www.semanticscholar.org/paper/An-inventory-for-measuring-depression.-Beck-Ward/dcadc8fc5bf5534c20824842d8719e33c4ee2640
Brown, T. 2009, Change by Design: How Design Thinking Transforms Organizations and Inspires Innovation. HarperCollins.
https://digitalcommons.uri.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1125&context=mgdr
Carpendale, J. I. M. (2009). Piaget's theory of moral development. In U. Müller, J. I. M. Carpendale, & L. Smith (Eds.), The Cambridge companion to Piaget (pp. 270–286). Cambridge University Press.
Cross, N. 1982, Designerly ways of knowing. Design studies, 3(4), 221-227.
https://larossa.co/cross_1982_designerlywaysofknowing.pdf
Cross, N. 2006, Designerly ways of knowing.Springer.
https://link.springer.com/book/10.1007/1-84628-301-9
Cross, N. 2011, Design Thinking: Understanding How Designers Think and Work. Bloomsbury Academic.
https://www.amazon.com/Design-Thinking-Understanding-Designers-Think/dp/1847886361
Darke, J. 1978, The primary generator and the design process. Proceedings of edra 9. W. E. Rogers and W. H. Ittleson. Washington, Edra, 325-337
http://papers.cumincad.org/cgi-bin/refs/Show?_id=5738&sort=DEFAULT&search=generator&hits=71
Dorst, K. 2011, The Core of ‘Design Thinking’and its Application. Design Studies, 32(6), 521- 532.
Dozois, D. J. A. , Martin, R. A. , & Bieling, P. J. (2009). Early maladaptive schemas and adaptive/maladaptive styles of humor. Cognitive Therapy and Research, 33, 585–596.
Glen, R.; Suciu, C.; Baughn, C. C. & Anson, R. 2015, Teaching Design Thinking in Business Schools. The International Journal of Management Education, 13(2), 182-192.
https://daneshyari.com/article/preview/357416.pdf
https://www.researchgate.net/publication/283460978_Brainwashing_the_science_of_thought_control
http://www.lucykimbell.com/stuff/CRESC_Kimbell_v3.pdf
Leverenz, C. S.. 2014, Design Thinking and the Wicked Problem of Teaching Writing. Computers and Composition, 33, 1-12.
https://www.learntechlib.org/p/204915/
Liedtka, J. & Ogilvie, T. 2011, Designing for Growth: A Design Thinking Tool Kit for Managers. Columbia University Press.
https://www.academia.edu/28580668/Designing_for_Growth
Lindberg, T.; Meinel, C. & Wagner, R. 2011, Design Thinking: A Fruitful Concept for IT development. Design Thinking. Plattner, H.; Meinel, C. & Leifer, L. (Eds.). Springer, 3-18.
https://hpi.de/fileadmin/user_upload/fachgebiete/meinel/papers/Book_Chapters/Design_Thinking_-_A_Fruitful_Concept_for_IT_Development.pdf
McVee, Mary B. & others, 2005, Schema Theory Revisited, in Review of Educational Research, Vol. 75, No. 4, 531–566.
https://www.researchgate.net/publication/200772425_Schema_Theory_Revisited
Miller, P. H. 2011, Theories of developmental psychology (5th ed). New York: Worth Publishers.
http://perpus.univpancasila.ac.id/repository/EBUPT190364.pdf
Nadkarni, S.; Narayanan, V. K. 2007, Strategic schemas, strategic flexibility, and firm performance: The moderating role of industry clockspeed. Strategic Management Journal , 243-270.
https://www.jstor.org/stable/20142437
Piaget, J. 1965, The moral judgement of the child. New York: Free Press.
https://www.burmalibrary.org/docs20/Piaget-moral_judgment_of_the_child-en-ocr-tu.pdf
Roediger, Henry L. 1980, Memory Metaphors in Cognitive Psychology, in Memory & Cognition, Vol. 8(3), 231-246.
Salingaros, N. A. and Mikiten, T. M. 2002. Darwinian Processes and Memes in Architecture: A Memetic Theory of Modernism. Journal of Memetics - Evolutionary Models of Information Transmission, 6.
Sköldberg, Ulla Johansson; Woodilla, Jill & Çetinkaya, Mehves. 2013, Design Thinking: Past, Present and Possible Futures. Creativity and innovation management, 22 (2), 121- 136.
Shorey, R. C. , Gawrysiak, M. J. , Elmquist, J. , Brem, M. , Anderson, S. , & Stuart, G. L. (2017). Experiential avoidance, distress tolerance, and substance use cravings among adults in residential treatment for substance use disorders. Journal of Addictive Diseases, 36(3), 151–157.
Taylor, S. E., & Crocker, J. 1981, Schematic bases of social information processing. In E. T. Higgins, C. A. Herman, & M. P. Zanna (Eds.), Social cognition: The Ontario Symposium on Personality and Social Psychology. 89-134.
https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/014616727800400318
Visser, W. 1995, Use of episodic knowledge and information in design problem solving, in Design studies, Vol 16, 171-187.
https://hal.inria.fr/inria-00633727/document
Zhu, H. , Luo, X. , Cai, T. , He, J. , Lu, Y. , & Wu, S. (2016). Life event stress and binge eating among adolescents: The roles of early maladaptive schemas and impulsivity. Stress and Health, 32(4), 395–401.