الیاسی، بهروز؛ صافیان، محمدجواد. (1398). نقش دازاین در هنراندیشیِ هیدگر، فصلنامه پژوهشهای فلسفی،13
حقپرست، فرزین؛ هاشم پور، پریسا؛ قدردان قراملکی، رضا. (1400). هستیشناسی معماری خانه ایرانی با توجه به سبک زندگی دینی،
دو فصلنامه پژوهشهای هستیشناختی، 10 (19): 190-161.
https://orj.sru.ac.ir/article_1509.html
سامه، رضا؛ صداقت، علی. (1392). مرتبهبندی معماری متناسب با ساختار وجودی انسان بر اساس آموزههای قرآن و حکمت اسلامی، د
و فصلنامه پژوهشهای میان رشتهای قرآن کریم، 4 (1): 39-74.
https://www.sid.ir/paper/149433/fa
شاهرخی، شیما؛ نیکنامی، کمال الدین؛ ایزدی محمد سعید. (1401)، نقش دو مولفه حفاظت و پویایی در باززنده سازی میراث معماری بر مبنای تداوم ارزشهای مکانی.
فصلنامه صفه، 32(98): 105-124.
https://www.sid.ir/paper/1036480/fa
عبدالله زاده، مهسا و همکاران. (1392). «ابعاد پایداری اجتماعی در کالبد محلههای سنتی ایران، نمونه موردی: محله سنگ سیاه شیراز». در آرمانشهر، ش 19، ص54-35.
https://www.sid.ir/paper/202410/fa
کیائی، مهدخت؛ سلطانزاده، حسین؛ حیدری، علی اکبر. (1398). سنجش انعطافپذیری نظام فضایی با استفاده از تکنیک چیدمان فضا، نمونه موردی: خانه های شهر قزوین،
ماهنامه باغ نظر، 16(71): 61-76.
https://www.bagh-sj.com/article_86874.html
نقرهکار، عبدالحمید؛ مظفر، فرهنگ؛ تقدیر، سمانه.(1396). .«تناظر انسان و هستی در اندیشه اسلامی و بازتاب آن در معماری اسلامی،
فصلنامه آرمانشهر، ش 19: 79-93.
https://www.sid.ir/paper/202401/fa
نقرهکار، عبدالحمید؛ مظفر، فرهنگ؛ تقدیر، سمانه. (1393). بررسی قابلیتهای فضای معماری برای ایجاد بستر پاسخگویی به نیازهای انسان از منظر اسلام.
مطالعات شهر ایرانی اسلامی، ش 15: 21-34.
https://www.sid.ir/paper/177453/fa
Nelson, Eric Sean.(2000) Questioning practice: Heidegger, historicity, and the Hermeneutics of facticity Philosophy Today; 2000; 44, ProQuest Central, pp. 150- 159
https://philpapers.org/rec/NELQPH-2