احمدی، ﻓﻀﻞ ﺍﻟﻪ، ﻧﺼﻴﺮﻳﺎﻧﻲ، ﺧﺪﻳﺠﻪ، ﺍﺑﺎﺫﺭﻱ، ﭘﺮﻭﺍﻧﻪ (1378) "ﺗﻜﻨﻴﻚ ﺩﻟﻔﻲ: ﺍﺑﺰﺍﺭﻱ ﺩﺭ ﺗﺤﻘﻴﻖ "ﻣﺠﻠﻪ ﺍﻳﺮﺍﻧﻲ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﺩﺭ ﻋﻠﻮﻡ ﭘﺰﺷﻜﻰ:۱۷۵-۱۸۵
اسلامی، سیدغلامرضا و درری جبروتی، احسان.(1392)، "بهبود کیفی طراحی بر پایه مدیریت بهینه عوامل مؤثر". نشریه مطالعات معماری ایران، شماره 9،کاشان: انتشارات دانشگاه کاشان. ۸۴-۶۷
اسلامی، سیدغلامرضا، نقدبیشی، رضا (1390) توسعه کیفی آموزش معماری در افق 1404. مجموعه مقالات اولین همایش ملی آموزش در 1404
اعلایی، علی.(1380). "نگاهی به تنوع دانشها در معماری". مجله صفه32. تهران: دانشگاه شهید بهشتی.
انصاری،حمیدرضا. (1387). "مسائل طراحی و راهبردهای آموزشی در حل آنها"، سومین همایش آموزش معماری، بررسی چالشها، جستجوی راهکارها. پردیس هنرهای زیبا، تهران. دانشگاه تهران.۵۳-۳۵
بیات، آتوسا، ناصرالمعمار، کیانوش(۱۳۹۳)بررسی مشکلات مدیریت طراحی معماری درایران و تاثیرآن بر عوامل کلیدی موفقیت پروژه،همایش ملی نظریه های نوین در معماری و شهرسازی
ترابی،زهره. (1393). "راهبردهای شناختی طراحان در آموزش معماری". فصلنامه آموزش مهندسی ایران، سال شانزدهم، شماره 61 . ۱۱۹-۱۴۰
جمیری و همکاران(۱۳۸۹)،بررسی میزان انطباق برنامه درسی رشته کارشناسی معماری با نیازهای بازار کار در ایران
حجت،عیسی. (1382)."آموزش معماری و بیارزشی ارزشها". نشریه هنرهای زیبا، شماره 13. ۶۳-۷۰
حجت،عیسی. (1383). "آموزش خلاق تجربه"1381. نشریه هنرهای زیبا، شماره 18. ۲۵-۳۶
دانشگر مقدم،گلرخ. (1388)." فهم مسئله طراحی در آموزش معماری". نشریه هنرهای زیبا شماره 37.
دورک، دانا پی. (1389) برنامه دهی معماری: مدیریت اطلاعات برای طراحی. ترجمه: سیدامیر سعید محمودی، انتشارات دانشگاه تهران
طاقی،زهرا.(1387)." تأملی در تبعات رشد کمی دوره کارشناسی معماری در دانشگاههای کشور"، مجله صفه 46. تهران: دانشگاه شهید بهشتی
کاف، دانا (1382). ترجمه علی اعلایی، "مهارتهای اجتماعی طراحی در حرفه و آموزش معماری"، مجله صفه 37. تهران: دانشگاه شهید بهشتی
گروت، لیندا، وانگ، دیوید .(1384). روشهای تحقیق در معماری، ترجمۀ دکتر علیرضا عینیفر، مؤسسه انتشارات و چاپ دانشگاه تهران
لیتکوهی، ساناز و همکاران.(1387)." بررسی وضعیت حرفهای فارغالتحصیلان معماری نقش آموزشهای آکادمیک در آمادهسازی حرفهای دانشجویان". سومین همایش آموزش معماری.
محمودی،امیرسعید.(1381)."چالشهای آموزش معماری در ایران"، نشریه هنرهای زیبا، شماره 12. ۷۰-۷۹
مرتضوی، شهرناز.(1372)." ارزشیابی عملکردها و بهبود کیفیت آموزشی"، مقالات برگزیده دومین سمینار بهبود کیفیت آموزش عالی، دانشگاه شهید بهشتی.
مهدوینژاد، محمد جواد.(1384)." آموزش نقدمعماری تقویت خلاقیتدانشجویان با روش تحلیل همهجانبه آثارمعماری".نشریه هنرهای زیبا24. ۷۶-۶۹
نیلی احمد آبادی، محمد رضا (۱۳۸۹) بررسی کاربردی بودن رشته تکنولوژی آموزشی از نظر دانشجویان ومحتوای درسی مصوب، فصلنامه روانشناسی تربیتی، سال پنجم ، شماره ۱۴. ۷۴-۹۸
Alharbi, M. A. S Emmitt, S., Demian,P (2015). Transferring architectural management into practice: A taxonomy framework, Frontiers of Architectural Research, 4, 237–247
Alharbi, M.A.S (2013). Architectural Management: A Strategic Framework to Achieve Competitiveness, Ph.D. Thesis, Loughborough University, UK, 237–247
Banks, A. (1993), ‘Management Education and the Architects’, Unpublished MA in Architectural Management, University of Nottingham: Nottingham
Deng, J. (1989). Grey information space. The Journal of Grey System, 1(1), 103-117.
Den Otter, A.F. and Emmitt, S. (2009). ‘Architectural Design Management – a practical reflection on the development of a domain’, In: Tzeng, C., Emmitt, S. and Prins, M. (Eds.) Future Trends in Architectural Management - The International Symposium CIB-W096-2009 Taiwan, 2 –4 November 2009, National Cheng Kung University: Taiwan, CIB Publication324, p.p(245-256)
Emmitt, S. (1999a). ‘Architectural Management in Practice: A Competitive Approach Pearson Education: Harlow
Finnigan, R.E., De La Mare, R.F. and Wearne, S.H. (1992), ‘Data on the managerial tasks and needs of architects’, In: Nicholson, M.P. (Ed.) Architectural Management, E & F Spon: London, p.p. (8-21)
Fu, X., Zhu, Q., & Sarkis, J. (2012). Evaluating green supplier development programs at a telecommunications systems provider. International Journal of Production Economics, 140(1), 357-367.
Gabus, A., & Fontela, E. (1972). World problems, an invitation to further thought within the framework of DEMATEL. Battelle Geneva Research Center, Geneva, Switzerland Geneva: World Economic Forum
Gaff, J.G. Ratkliff, J.L. (1996). Handbook of the undergraduate curriculum. A comparative Guide to Purposes, Structure, Practice, and Change. San Francisco: Jossey-Bass.
Imrie, R. and Street, E. (2011), ‘Architectural Design and Regulations’, Wiley-Blackwell: Oxford
Li, P., Tan, T. C., & Lee, J. Y. (1997). Grey relational analysis of amine inhibition of mild steel corrosion in acids. Corrosion, 53(3), 186-194.
Mahdavi Nejad, M. Ghasempourabadi, M. Ghaedi, H. Nikhoosh,N.(2012) Formal architectural education and training professional technicians (case study: Iran) Procedia - Social and Behavioral Sciences 51
Nadimi, H. (1996). "Conceptualizing a framework for integrity in architectural education: with some references to Iran."
Nicol, D. and Pilling, S. (2000), ‘Architectural Education and the Profession: Preparing for the Future’, In: Nicol, D. and Pilling, S. (Eds.) Changing Architectural Education: Towards a New Professionalism, Spon Press: London, p.p. (1-21)
Tseng, M. L. (2009). A causal and effect decision making model of service quality expectation using grey-fuzzy DEMATEL approach. Expert systems with applications, 36(4), 7738-7748.
Tzeng, G. H., Chiang, C. H., & Li, C. W. (2007). Evaluating intertwined effects in e-learning programs: A novel hybrid MCDM model based on factor analysis and DEMATEL. Expert systems with Applications, 32(4), 1028-1044.